måndag 12 november 2012

Ikväll lyser stjärnorna


Det är lite drygt att första inlägget från min nya dator ska handla om pluggångest, men så brukar det mesta i mitt liv numera cirkulera runt just det ämnet. 
JAG SKA DRA MIN DAG I KORTA DRAG. 
Allt började när jag skulle försöka ta mig till skolan från Emanuels lägenhet i Uppsala. Det slutade med att jag fastnade i Enköping i 3 timmar och missade två lektioner, lunchen - hade redan missat frukost så var lite energilåg - och halva samhällen, på grund utav en sabla busschaufför med mysteriskt etnisk bakgrund, han bröt på något språk jag aldrig hört förut, dunkade en kristen svensk radiokanal jättehögt och ropade hela tiden ut vilken buss vi befann oss på. JAG VET VILKEN BUSS JAG SITTER PÅ. DET VAR JAG SOM HOPPADE PÅ. 
Iaf, resten av dagen var helt okej, trodde jag hade samhällsprov idag men visade sig vara imorgon. Så ska svara på alla frågor nu och sen sova. Lite pinsamt sånt där, när man rusar in i klassrummet för att man tror att man har kommit 20 minuter försent till ett prov men istället sitter alla och tittar förundrat på en. Blurgh. Måste nog även nämna att jag lyckades glömma min sabla ryggsäck utanför klassrummet också, det är egentligen inte ens min utan har fått låna den av mamma (Den söta som jag fick av Emanuel i våras har gått sönder. Skolböckerna dödade den). I ryggsäcken så ligger såklart min laddare, så larm tills imorgon har jag inget heller. 
 Kan även visa vad jag lyckades åsamka mig själv under biologin. 
Så nu ser jag ut som scarface på vänsterhanden. Jippie.
 Hela dagen har vart rättså ansträngande, har verkligen inte orkat med mig själv liksom. Men som sagt, för lite sömn och mat och för mycket chans till mänsklig interaktion. Haha eller vad man nu säger. Men ska försöka tänka på att ikväll lyser stjärnorna utanför mitt fönster, och det är fint och gör mig glad. Så ska jag försöka bättra mig tills imorgon. 


2 kommentarer:

  1. Synd om dig!

    Svar: Hahah, nej men jag önskar att det var mina ben. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, älskar dig, älskar vår gif, du gör mina fysiklektioner ljusare, speciellt när du sitter bredvid mig! ;)

    SvaraRadera